Knygą rekomenduoju perskaityti visiem tėvam, kad suprastume, jog mes kiekvienas, o ir mūsų vaikas, turime paslėbtų baimių, neišsakytų jausmų, užslęptų emocijų ir t.t. Superinė knyga apie vaikus.
Violet Oaklander "LANGAS Į VAIKO PASAULĮ", 2007m.
Anotacija:
Knygoje pateikiama daug praktinių pavyzdžių, kaip galime pažvelgti į paslaptingą vaiko pasaulį, jį suprasti, padėti išgyventi krizes, įveikti sunkumus, paskatinti augimą. Tam svarbu nuoširdžiai domėtis vaiku, priimti jį tokiu, koks yra, būti greta. Autorė kūrybiškai panaudoja įvairias meno, saviraiškos priemones, pateikia daugybę idėjų, galinčių padėti tiek su vaikais dirbantiems specialistams (psichologams, mokytojams, auklėtojams), tiek tėvams.
Pratarmė lietuviškam leidimui:
V.Oaklander knyga "Langas į vaiko pasaulį" pasakoja mums, kaip galima pažvelgti į tai, kas vyksta vaiko pasaulyje - jo jausmuose, mintyse, fantazijose. Dar daugiau - ji mums duoda instrumentus, kuriais pasinaudoję mes patys galime pažinti savo pasaulio vaikus - klientus, mokinius, savus vaikus. Ir dar daugiau - ji aiškiai pasako, kada tai galima padaryti - kai mes bendrausime laisvai, nuoširdžiai, labai pagarbiai, priimsime vienas kitą tokį, kokie esame.
Ką tai reiškia?
Jei mums rūpės vaiko mintys ir jausmai tik tam, kad padarytume pagal save, kad keistume jį taip, kaip mums patinka, mums nepadės joks instrumentas. Jei norime pažinti vaiką, mes turime įsiklausyti į jį, elgtis pagarbiai, su pasitikėjimu leisti jam skleisti savo prigimtį ir nežaloti jos spaudimu, savo lūkesčiais ir fantazijomis. "Aš su tavimi, aš visada tavo pusėje, aš tau kuriu saugią aplinką - tai reiškia, kad nubrėžiu aiškias ribas, ką galima daryti ir ko ne (jos atitinka tavo amžių ir kultūrinį kontekstą), tam, kad tu būtum saugus, kad jaustumeisi mylimas ir galėtum skleisti savo unikalų, vienintelį ir man dar nepažįstamą asmenį - save". Manau, V.Oaklander norėtų, kad būtent taip jaustų ir suvoktų suaugusieji.
V. Oaklander gausiais darbo pavyzdžiais parodo, ką tai reiškia - kurti kartu su vaiku, džiaugtis kuriant naują, liūdėti, pajutus liūdesį, ir niekad neprarasti vilties, kad visada yra išeitis. Vienas iš svarbiausių šio proceso momentų yra buvimas "čia ir dabar", esaties akimirka. Dabarties akimirka leidžia susiliesti su Amžinybe ir vienas su kitu. Ir jei tą "čia ir dabar" akimirką mes esame kartu su vaiku, bendrai kuriame - tai skatina jo augimą, brandina jausmus, mintis ir pasirinkimus.
V.Oaklander pateikia gausybę idėjų kaipgi kurti vaiko/suaugusio bendras patirtis, įgalinančias vaiką augti atsakingą, kūrybingą ir pasitikintį, mylintį. Ir parodo, kad mes, suaugusieji, galime iš esmės prie to prisidėti, jei patikėsime, kad vaikas yra vertingas, autonomiškas ir nepaliksime jo vieno dideliame pasaulyje, palaikysime jį, būsime su juo ir jo pusėje.
Dr. Rasa Bieliauskaitė, Vilniaus universiteto Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedros docentė
Nors apie vaikystę paprastai kalbama kaip apie šviesų, nerūpestingą ir laimingą gyvenimo laikotarpį, dažnam vaikui šeimoje, mokykloje tenka susidurti su priešiška aplinka, negeranoriškais ar tiesiog nepakankamai supratingais suaugusiais, patirti baimę, kaltę, vienatvę, netektis. Šie patyrimai gali sukelti įvairių psichologinių simptomų, trikdyti sklandžią vaiko asmenybės raidą. Tokiomis situacijomis išeiti iš aklavietės vaikui gali padėti kvalifikuotas psichoterapeutas - žmogus, mokantis įvertinti vaiko sunkumus ir profesionaliai taikyti tinkamus psichoterapijos metodus, o svarbiausia - sugebantis būti su vaiku jo patyrimo erdvėje, jį išklausyti, suprasti. Geštalto psichoterapijos atstovė Violet Oaklander nuostabioje knygoje "Langas į vaiko pasaulį", remdamasi savo ilgamete patirtimi, labai paprastai, tačiau giliai ir teoriškai pagrįstai aprašo vaikų psichoterapijos metodus ir jų taikymo ypatumus įveikiant tokius sunkumus, kaip hiperaktyvumas, stresas, būklės po traumuojančių išgyvenimų, nesaugumo jausmas, žemas savęs vertinimas ir kita. Knygoje gausu pavyzdžių, kaip psichoterapeutė kūrybiškai panaudoja piešimą, lipdymą, pasakojimų kūrimą, vaidinimą, padėdama vaikams įsisąmoninti savo patyrimą, įveikti slogius išgyvenimus ir atrasti takelį vidinės laisvės bei savo galimybių įgyvendinimo link.
Ši knyga turėtų sudominti pirmiausia vaikų psichologus bei psichoterapeutus, tačiau jos skaitytoju gali tapti bet kas, kam smalsu žvilgterėti pro išminties langą į vaikystę - ir savo, ir apskritai žmogaus.
Dr. Vitalija Lepeškienė
Knygoje pateikiama daug praktinių pavyzdžių, kaip galime pažvelgti į paslaptingą vaiko pasaulį, jį suprasti, padėti išgyventi krizes, įveikti sunkumus, paskatinti augimą. Tam svarbu nuoširdžiai domėtis vaiku, priimti jį tokiu, koks yra, būti greta. Autorė kūrybiškai panaudoja įvairias meno, saviraiškos priemones, pateikia daugybę idėjų, galinčių padėti tiek su vaikais dirbantiems specialistams (psichologams, mokytojams, auklėtojams), tiek tėvams.
Pratarmė lietuviškam leidimui:
V.Oaklander knyga "Langas į vaiko pasaulį" pasakoja mums, kaip galima pažvelgti į tai, kas vyksta vaiko pasaulyje - jo jausmuose, mintyse, fantazijose. Dar daugiau - ji mums duoda instrumentus, kuriais pasinaudoję mes patys galime pažinti savo pasaulio vaikus - klientus, mokinius, savus vaikus. Ir dar daugiau - ji aiškiai pasako, kada tai galima padaryti - kai mes bendrausime laisvai, nuoširdžiai, labai pagarbiai, priimsime vienas kitą tokį, kokie esame.
Ką tai reiškia?
Jei mums rūpės vaiko mintys ir jausmai tik tam, kad padarytume pagal save, kad keistume jį taip, kaip mums patinka, mums nepadės joks instrumentas. Jei norime pažinti vaiką, mes turime įsiklausyti į jį, elgtis pagarbiai, su pasitikėjimu leisti jam skleisti savo prigimtį ir nežaloti jos spaudimu, savo lūkesčiais ir fantazijomis. "Aš su tavimi, aš visada tavo pusėje, aš tau kuriu saugią aplinką - tai reiškia, kad nubrėžiu aiškias ribas, ką galima daryti ir ko ne (jos atitinka tavo amžių ir kultūrinį kontekstą), tam, kad tu būtum saugus, kad jaustumeisi mylimas ir galėtum skleisti savo unikalų, vienintelį ir man dar nepažįstamą asmenį - save". Manau, V.Oaklander norėtų, kad būtent taip jaustų ir suvoktų suaugusieji.
V. Oaklander gausiais darbo pavyzdžiais parodo, ką tai reiškia - kurti kartu su vaiku, džiaugtis kuriant naują, liūdėti, pajutus liūdesį, ir niekad neprarasti vilties, kad visada yra išeitis. Vienas iš svarbiausių šio proceso momentų yra buvimas "čia ir dabar", esaties akimirka. Dabarties akimirka leidžia susiliesti su Amžinybe ir vienas su kitu. Ir jei tą "čia ir dabar" akimirką mes esame kartu su vaiku, bendrai kuriame - tai skatina jo augimą, brandina jausmus, mintis ir pasirinkimus.
V.Oaklander pateikia gausybę idėjų kaipgi kurti vaiko/suaugusio bendras patirtis, įgalinančias vaiką augti atsakingą, kūrybingą ir pasitikintį, mylintį. Ir parodo, kad mes, suaugusieji, galime iš esmės prie to prisidėti, jei patikėsime, kad vaikas yra vertingas, autonomiškas ir nepaliksime jo vieno dideliame pasaulyje, palaikysime jį, būsime su juo ir jo pusėje.
Dr. Rasa Bieliauskaitė, Vilniaus universiteto Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedros docentė
Nors apie vaikystę paprastai kalbama kaip apie šviesų, nerūpestingą ir laimingą gyvenimo laikotarpį, dažnam vaikui šeimoje, mokykloje tenka susidurti su priešiška aplinka, negeranoriškais ar tiesiog nepakankamai supratingais suaugusiais, patirti baimę, kaltę, vienatvę, netektis. Šie patyrimai gali sukelti įvairių psichologinių simptomų, trikdyti sklandžią vaiko asmenybės raidą. Tokiomis situacijomis išeiti iš aklavietės vaikui gali padėti kvalifikuotas psichoterapeutas - žmogus, mokantis įvertinti vaiko sunkumus ir profesionaliai taikyti tinkamus psichoterapijos metodus, o svarbiausia - sugebantis būti su vaiku jo patyrimo erdvėje, jį išklausyti, suprasti. Geštalto psichoterapijos atstovė Violet Oaklander nuostabioje knygoje "Langas į vaiko pasaulį", remdamasi savo ilgamete patirtimi, labai paprastai, tačiau giliai ir teoriškai pagrįstai aprašo vaikų psichoterapijos metodus ir jų taikymo ypatumus įveikiant tokius sunkumus, kaip hiperaktyvumas, stresas, būklės po traumuojančių išgyvenimų, nesaugumo jausmas, žemas savęs vertinimas ir kita. Knygoje gausu pavyzdžių, kaip psichoterapeutė kūrybiškai panaudoja piešimą, lipdymą, pasakojimų kūrimą, vaidinimą, padėdama vaikams įsisąmoninti savo patyrimą, įveikti slogius išgyvenimus ir atrasti takelį vidinės laisvės bei savo galimybių įgyvendinimo link.
Ši knyga turėtų sudominti pirmiausia vaikų psichologus bei psichoterapeutus, tačiau jos skaitytoju gali tapti bet kas, kam smalsu žvilgterėti pro išminties langą į vaikystę - ir savo, ir apskritai žmogaus.
Dr. Vitalija Lepeškienė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą